Hamzabeyli daha güvenli bir hale geldi

Vatandaşların can ve mal güvenliğini korumak için 7/24 esaslı çalışmalarını sürdüren Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, Hamzabeyli Köyümüz Atölye’den faydalanan kadınlara ‘Yangın Güvenliği’ eğitimi verdi. Yangının çıkma koşullarını önleme, yangın anında yapılacaklar ve yangın tüplerine dair teorik eğitim alan kadınlar, tüpleri kullanmayı da öğrenerek olası bir yangın anında neler yapacaklarını öğrendi. Vatandaşların can ve mal güvenliğini korumak için 7/24 esaslı çalışmalarını sürdüren Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, kentin dört bir yanında verdiği eğitimlerle yurttaşları afetlere karşı bilinçlendirmeye devam ediyor. Yaz aylarının başlamasıyla yangın riskiyle karşı karşıya olan ormanlık bölgelerde özellikle çalışmalar yapan itfaiye erleri, Hamzabeyli Köyümüz Atölye’den faydalanan kadınlara Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi Önleme ve Eğitim Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından ‘Yangın Güvenliği’ eğitimi verildi. Yangının çıkma koşullarını önleme, yangın anında yapılacaklar ve yangın tüplerine dair teorik eğitim alan kadınlar, tüpleri kullanmayı da öğrenerek olası bir yangın anında neler yapacaklarını öğrendi. Kadınlar aldıkları eğitim sayesinde olası bir yangın anında Hamzabeyli’yi daha da güvenli bir hale geldiğini söyledi. Duranoğlu: “Ormanlık alanlarda yangınlar artmaya başladı, bilinçli olmamız gerek” Kentte yaşanılabilecek olası bir afete karşı birçok eğitim verdiklerini söyleyen Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı İtfaiye Eğitim Şube Müdürlüğü’nde İtfaiye Çavuşu Raşit Duranoğlu, “Bugün burada yaptığımız eğitimde ise; ‘Yangın nedir, yangın nedenleri nelerdir, yangın sınıfları nelerdir, yangın sönme tüpleri nasıl kullanılır?’ konularına değindik. Eğitimimiz ilk önce teorik olarak geçti, daha sonrasında dışarıda pratiğini de yaptık” dedi. Yangınla karşılaşma durumunda can ve mal kaybını önlemek ya da en aza indirmek için eğitimlerin çok değerli olduğunu kaydeden Duranoğlu, “Yangın söndürme tüpleri de bizim için çok önemli. ‘Tüp nasıl kullanılır, hangi sınıflara müdahale edebilirim, doğru kullanım şekli nedir?’ gibi eğitimlerde de kullanma şeklini öğrenmemiz lazımdı ve biz de bu eğitimi verdik” sözlerine yer verdi. Duranoğlu, ayrıca yangın konusunda en hassas noktalardan birinin de çocuk güvenliği olduğunu söyledi. Katılımcılara 13 yaşına kadar çocukları evde yalnız bırakmamaları gerektiğini söyleyen Duranoğlu,  birkaç dakika bile çocukları gözetimsiz bırakmanın facialara neden olabileceğini ifade etti. Sıcak bir iklimi olan Mersin’de havaların daha da ısınmasıyla ormanlık alanlarda yangınların artabileceğine dikkat çeken Duranoğlu, “Ormanlık alanlarda yangınlar çok fazla artmaya başladı, vatandaşlarımız bu konuda bilinçli olması lazım. Bizler şehir merkezinden, en ücra yerlere kadar yangın eğitimi vermeye gidiyoruz ve vatandaşlarımızı bu konuda bilinçlendiriyoruz. 15 Mayıs-30 Ekim tarihleri arasında ormanlık alanlara girişler yasaklandı ama vatandaşlardan ricamız; çalı, çırpı yak mamaları, anız yangınlarına sebep olmamaları ve harici olarak kamp, piknik için özel olarak ayrılan yerlerde bu işlemlerini yapmalarını istiyoruz. Ormanlık alanlarımızı bu konuda kullanmalarını tavsiye etmiyoruz. Çünkü ormanlar bizim geleceğimiz ve orada yaşayan canlılarımız var” diyerek, Mersin’in ormanlarıyla daha da güzel olduğunu vurguladı. Aytuttu: “Hamzabeyli Köyümüz Atölye daha güvenli bir çalışma ortamı haline gelmiş oldu” Yangını önlemekten söndürmeye birçok noktada teorik ve pratik eğitim aldıklarını söyleyen Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı’nda gıda mühendisi Dilara Aytuttu, “Hamzabeyli Köyümüz Atölye’de üretim yapan kadınlara yangın tatbikatı ve yangın eğitimi verildi. Kadın üreticiler bir yangın durumunda ne yapmaları gerektiği ile ilgili teorik bilgiler aldılar ve uygulamalı olarak bir yangını nasıl söndürebileceklerini öğrenmiş oldular” dedi. Mersin’in yaz sıcaklarının başladığını söyleyen Aytuttu, “Mersin sıcak bir şehir, havaların ısınmasıyla da yangın tehlikesi oluşmaya başladı. Burada verdiğimiz eğitimle de kadınları bilinçlendirmiş olduk. Bu sayede Hamzabeyli Köyümüz Atölye daha güvenli bir çalışma ortamı haline gelmiş oldu” sözlerine yer verdi. Hamzabeyli yangınlara karşı daha da güvenli oldu Eğitimi anlatan Hamzabeyli Mahallesi sakini Şaheser Saydam, “Daha önce tatbikatta bulunmamıştım. Farklı yangın tüplerinden ve nasıl kullanıldığından haberdar olduk. Uygulama olarak gördüğümüz için tecrübe oldu. Umarım yangın çıkmaz ama başımıza geldiğinde nasıl kullanacağımız konusunda bilinçlendik. Eğitim sayesinde Hamzabeyli daha güvenli oldu” diyerek, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’e sunduğu fırsatlar için teşekkür etti. Eğitimin çok bilgilendirici olduğunu söyleyen Hamzabeyli sakini Şükran Ak ise, “Bazı şeyleri biliyorduk ama eksiklerimiz varmış, onları tamamlamış olduk. Aynı zamanda yangın söndürme, köpük sıkma hakkında pratik eğitimler aldık. Yazın yangınlar çok oluyor. Aslında köyümüz bilinçli bir köy ama daha iyi öğrenmemiz daha iyi olacaktır” diyerek, eğitimi veren İtfaiye Dairesi Başkanlığı ekiplerine teşekkür etti.
Benzer Videolar